Що потрібно 90% складів? Як автоматизувати склад без WMS?

Posted by Anna 17.05.2021 0 Comment(s)

Основні проблеми, які повинна вирішити автоматизація складу, можна вирішити і більш простими, а отже, і менш дорогими способами, ніж WMS.

 

Питання автоматизації складу з кожним днем ​​стає все актуальнішим. Щоб залишатися на конкурентному рівні складу, потрібно постійно покращувати внутрішні бізнес-процеси.

 

Як ми допомагаємо своїм клієнтам автоматизувати склад? Починається все із простого спілкування.

 

1

 

Нам необхідно зрозуміти, поточний рівень автоматизації складу, які взагалі зараз використовуються бізнес-процеси, і — до речі, важливий момент — чи має IT-фахівці, хто займається підтримкою облікової системи. Іноді буває так, що навіть бухгалтер звертається до нас за автоматизацією управлінського обліку – складського обліку у нашому випадку. Наразі йде повсюдний процес переходу на загальне маркування товарів, тому періодично до нас звертаються системні адміністратори, яким потрібно впровадити або автоматизувати якийсь складський процес, наприклад, запровадити ідентифікацію товарів. Звичайно, до нас приходять і компанії, які мають сильну IT-команда, грамотних IT-фахівців або навіть цілий відділ, який займається саме автоматизацією. Це зазвичай великі клієнти. Вони точно можуть описати свої бізнес-процеси і можуть сказати, що їм потрібно. З ними працювати трохи простіше. Якщо замовник не дуже великий і IT-відділу у нього немає, то допомагають йому розібратися в тому, що саме потрібно і як це зробити, фахівці нашої компанії.

 

 

 

2

 

Насамперед нам необхідно отримати від замовника "вхідні дані". Яка зараз у нього стоїть облікова система, чи достатньо в нього даних про товари, у тому числі в цій обліковій системі, які процеси відбуваються на складі та які процеси насамперед потребують автоматизації. Ще потрібно оцінити підготовленість персоналу, з яким нам доведеться працювати, і навіть їхнє ставлення до запланованої автоматизації. (Вже бували ситуації, коли складський персонал просто саботує впровадження будь-яких цифрових технологій, тоді як керівництво розуміє необхідність переходу на цифрову систему та автоматизацію.) 

 

 

3

 

Після цього починається розробка алгоритму застосування автоматизації складу для конкретного замовника. Кожен проект - це завжди унікальне завдання і, звичайно, повноцінну WMS-систему можна замінити тільки настільки ж повноцінною WMS-системою іншого виробника. Але якщо ми розуміємо, що клієнту потрібно щось простіше або, наприклад, він прийшов із запитом впровадити штрихкодування, якусь систему маркування, то нам потрібно оцінити поточний рівень автоматизації, опрацювати її бізнес-процеси та перевести склад на роботу з терміналом збору даних (ТСД) та кодифікацію товарів за допомогою штрих-кодів. У 95% випадків це означає інтеграцію ТСД із системою 1С, що вже використовується замовником. Наразі можливості системи 1С на порядок вищі, ніж вони були, наприклад, п'ять років тому. Вона вже має вбудований модуль WMS, що дозволяє виконувати досить велику кількість операцій і, по суті, нам потрібно інтегрувати з цією системою якесь програмне забезпечення (ПЗ) для ТСД — дуже часто це популярне наше ПЗ Клеверенс — і налаштувати бізнес-процеси. Тобто нам потрібно, по суті, розробити логіку та алгоритми роботи комірника за допомогою мобільного пристрою. 


 

Розглянемо приклад

Надходження та відвантаження товар

Проведення операції надходження та операції відвантаження. Спочатку нам необхідно прийняти весь товар від постачальника, перерахувати його, врахувати, наприклад, терміни придатності, інші характеристики і взагалі його якимось чином ідентифікувати. Якщо товар ніяк не маркований, потрібно нанести на нього банально штрих-код. Далі нам необхідно якимось чином розмістити товар на складі (це може бути розміщення в осередку або, по-простому, на якійсь полиці) та зафіксувати цю інформацію. Це робиться для того, щоб у майбутньому, при відвантаженні, можна було цей товар оперативно з комірки (з полиці) вилучити і, скомплектувавши його з іншими товарами, відвантажити клієнту. У всій цій послідовності дій, взагалі в цьому ланцюжку, необхідно завжди точно ідентифікувати товар, який ми беремо з полиці. Якщо ми відвантажимо клієнту товар, що має прострочений термін придатності або відправимо, наприклад, клієнту взуття не 41, а 42 розміру, то отримаємо в майбутньому рекламацію, поганий відгук, втратимо лояльність клієнта і, зрештою, гроші. Адже якщо відвантаження робиться вручну, то ймовірність того, що з полиці буде взята не та коробка, дуже велика.

Відповідно, у кожному з цих процесів — чи це вихід із виробництва, приймання, відвантаження — нам дуже важливо, щоб товар ідентифікувався зі стовідсотковою точністю. А ще бажано, щоби це робилося дуже швидко. Більше того, якщо працівник складу помилився, якийсь пристрій на поясі або на руці цього працівника повинен голосно сповістити його, що необхідно підібрати інший товар.

 

 

 

 

Ось усі ці завдання й вирішує програма складського обліку від Клеверенс — і у 80% випадків без придбання дорогої WMS-системи.